Translate

Saturday, December 8, 2012

Fröken Osäker och Herr Luden-Ångest

Jag tycker egentligen att det känns lite väl läskigt detta med att skriva rakt ut i rymden. Tycker jag det jag skriver? Kan jag stå för det om en vecka? Blir någon arg eller ledsen av det jag kluddar ned i ett ryck här?
Det är så mycket jag oroar mig för, men ändå skriver jag ett nytt inlägg. Och ett till... och ett till.
Jag har kommit på mig att jag känner lite uppgivenhet när jag inte får någon kommentar (men tack Frida!) och det gör mig irriterad. För det är ju inte alltid man känner för att kommentera det man läser, fast det lilla ludna ångesten där inne gnager att det är för jag är totalt ointressant och skriver HELT uppåt väggarna. Försöker fäkta bort det med lite logik; det är en blog, jag har inte skrivit nåt på 100 år (på ett ungefär), jag har en son som hela tiden vill ha min uppmärksamhet, jag vill skriva "vardagligt", jag har precis börjat skriva...
Men jag vill ha kommentarer!!! "Ni kommenterar alltså finns jag" är det så jag känner? Dumt. Jag skriver för att det är ett kreativt utlopp. Eller? Fröken Osäker trycker upp sitt fula nylle tätt tätt intill mig.
Är det såhär för alla bloggare? Att det blir lite stickigt i hjärtat när kommentarerna uteblir (ännu en gång Tack Frida).
Jaha. Är det detta jag ska skriva offentligt? Ja,, jag antar det. Det är väl så man gör? I blog-världen? Sliter upp trench-coaten och visar vad man har.



Tillägg 8 dec 2012:
Jag har sedan detta skrevs upptäckt att det inte GÅTT att kommentera (utom Frida, kanske för att hon också bloggar?). Så Fröken Osäker och Herr Luden-Ångest har åkt på romantisk weekend-trip till Hawaii.

4 comments:

  1. Underbar teckning vännen, mera, mera, mera teckningar vill jag ha:-)

    Jag känner igen att det kan vara lite läskigt att blogga, man styr inte över vem som läser eller vad folk (eventuellt) kommenterar. Det jag kan säga är att man vänjer sig, helt enkelt:-) Och att det är rätt nyttigt att utsätta sig för det, att blotta sig..,att så småningom vänja sig vid att vissa inlägg har många besökare och får fina kommentarer, medan andra mest passerar...och att det kan gå lite upp och ner det där. När man har bloggat ett tag har man också börjat bygga upp lite mer kontakter i bloggvärlden, hittat mer hur man vill skriva och funnit vilka dagar just ens egen blogg får mer besökare än andra:-)

    Men jag hejar på dig! Jag tycker att du har börjat superbra och hoppas att inte fröken Osäker vinner!

    Kärlek!

    ReplyDelete
  2. Tack! Lovar att det blir fler teckningar, garanterat.
    Hoppas jag an klura ut hur andra, inte bara Google-medlemmar kan kommentera...

    ReplyDelete
  3. Jag kommenterar....alltså finns jag! Och även du!<3 .Vilket jag är väldigt tacksam för! Jag lovar att besöka dej igen! Kram kram Miriam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja! Va bra! Och jag är tacksam för dig fina Miriam :-)

      Delete

Bobblehead Bunny