Translate

Tuesday, July 16, 2013

Fundersam och produktiv?

Jag har startat ett konstprojekt. Jag ångar på och drar tydligen med mig andra in i mitt tåg av "hurra jag engagerar mig". Samtidigt är jag fundersam och ledsen. Det är x födelsedag. Men x finns inte mer. Jag saknar x. Vill prata om x. Men det är för sårigt för att göra det. Som en ny sårskorpa som klias. Bara man tänker på att klia går skorpan sönder och det börjar blöda igen.
Så jag byggde ett tåg av produktivitet och nu tuffar jag fram och det är underbart.
Följande text handlar om mitt "tåg" dvs Konstprojekt Mirakel. 

Hej.

Det är jag som är Charlies mamma.
Jag bar på Charlie i tjugonio veckor.

Jag bor i Lissabon stora delar av året. När jag var på väg till flygplatsen för att resa hem för sista gången innan det var dags att föda barn, bestämde sig Charlie för att komma.Han föddes tio veckor för tidigt på ett sjukhus fyra dagar senare.

Vi har haft tur. Charlie föddes stark och frisk och har så förblivit. Idag är han en aktiv och pigg sextonmånaders kille.


Alla har dock inte sådan tur och många föräldrar till för tidigt födda (prematurer), får kämpa med sjukdom, oro, problem i förhållandet, amning, resor, ekonomi med mera.

Jag har startat Konstprojekt Mirakel med tanken att med hjälp av underbara vänner och främlingars stickade och virkade lappar, skapa ett eller flera konstverk för försäljning. Intäkterna ska sedan doneras till 

www.prematurmirakel.se.

 

Jag hoppas att ni blir inspirerade till att vara med i detta projekt. Färg, mönster, material; det spelar ingen roll. En 10 gånger 10 cm stor lapp och du är med och bidrar till att små mirakel och deras föräldrar får det de behöver. För er som vill följa projektets gång finns en sida på facebook som heter "Konstprojekt mirakel." Där finns också information om vart ni kan skicka era bidrag. Ni som inte har facebook, kan e-posta mig påcronholm1978@gmail.com.

Tack på förhand,
Martina

No comments:

Post a Comment

Bobblehead Bunny